Vitamin C Shaklee Mencantikkan Kulit Anda

Vitamin C Shaklee Mencantikkan Kulit : Sudah menjadi fitrah dan naluri perempuan untuk sentiasa nampak cantik. Siapalah yang tak nak cantik kan?. Kulit ‘flawless’, cerah, putih, gebu dan sebagainya. Apa pun pada Iqa cantik itu subjektif. Allah telah menjadikan manusia dengan sebaik-baik kejadian.

     Pada pendapat Iqa, kecantikan itu sendiri bermula dari dalaman sehingga luaran. Selain dari menjaga pemakanan yang seimbang dan mengamalkan gaya hidup yang sihat, pengambilan supplemen seperti vitamin dapat membantu menghasilkan sel-sel baru atau memperbaiki sel untuk lebih sihat.

     Apabila sel kulit sihat dan mendapat nutrisi yang lengkap, barulah kulit kita akan licin, cerah dan berseri.

     Ok, jom Iqa kongsikan dahulu beberapa testimoni Vitamin C Shaklee dan bagaimana vitamin C Shaklee mencantikkan kulit anda.

Vitamin C Shaklee Mencantikkan Kulit

        Testimoni Vitamin C Shaklee

     Di atas adalah testimoni Vitamin C Shaklee di mana pengguna menghadapi masalah kulit berjerawat dan meninggalkan kesan parut jerawat. Dengan mengamalkan Vitamin C Shaklee secara konsisten, alhamdulillah dengan izin Allah kulit beliau menjadi lebih sihat. Tiada lagi parut jerawat yang tinggal. Kulit licin uols.

Vitamin C Shaklee Mencantikkan Kulit

         Testimoni Vitamin C Shaklee

     Testimoni seterusnya, pengguna tegar Vitamin C Shaklee iaitu Hana telah mendapat khasiat dari Vitamin C.  Selepas 1 tahun mengamalkan Vitamin C , kulit Hana menjadi lebih cerah dan parut jerawat semakin pudar. Anda sendiri pun boleh nilai bagaimana keadaan kulit anda sebelum dan selepas mengamalkan Vitamin C Shaklee. Dah cuba baru tahu 🙂

Vitamin C Shaklee Mencantikkan Kulit

                           Testimoni Vitamin C Shaklee

     Dan ini pula testimoni terakhir Iqa nak tunjukkan yang Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit. Cik Puan Jue ini pada asalnya mengamalkan Vitamin C untuk merawat resdung. Tapi beliau sendiri tak sangka akan dapat kesan sampingan yang lain. Kulit makin licin, parut jerawat pudar dan kulit nampak berseri. Taknak ke uols dapat kulit peloles.Hehe

     Iqa sendiri mengamalkan Vitamin C Shaklee dan ESP untuk mendapatkan kulit yang sihat dan menghilangkan parut jerawat. Iqa paling best dapat kesannya, selepas 2 minggu. Ceritanya masa Iqa bercuti di pulau, Iqa lupa bawa sunblock, haa, redha je Iqa masa tu.

     Balik dari pulau, terus dapat 2 warna kulit. Aha, 1 gelap, 1 lagi cerah. Habis je bercuti, Iqa terus ambil ESP dan Vitamin C setiap hari. Alhamdulillah dalam masa 2 minggu , kulit Iqa kembali normal. Sekarang , Iqa pun masih mengamalkan Vitamin C dan ESP sebagai pelengkap nutrisi Iqa.

     Serius, best uols Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit ni.  Multipurpose pun ya, kulit cantik, badan pun dapat vitamin. Harga berbaloi- baloi. Sekarang anda percaya tak, Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit ? Hehe, try dulu baru tahu.

Seterusnya, jom Iqa ceritakan kelebihan Vitamin C Shaklee ni?

     Kalau anda nak tahu Vitamin C Shaklee ni nama sebenar atau yang tertulis pada botol adalah Sustained Release Vita- C. Fakta yang anda perlu tahu, sebenarnya Shaklee Vitamin C telah direka khas untuk pembebasan Vitamin C secara semulajadi dan berperingkat oleh para saintis Shaklee.

     Haa, sebab tu nama dia Sustained Release Vita- C. Maksudnya penyerapan vitamin C akan berlaku secara berperingkat dan tidak dilepaskan terus sebaik sahaja masuk ke dalam badan kita. Jadi, tubuh kita akan sentiasa mendapat Vitamin C yang cukup dalam tempoh 24 jam dengan cara pengambilan yang betul.

     Barulah Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit dan secara tidak langsung Vitamin C yang kita makan ni tidak membazir dan  terus keluar melalui air kencing.

     Menurut kajian badan kita memerlukan Vitamin C dalam lingkungan 120 – 200mg dalam satu-satu masa.   Jadi kalau kita consume Vitamin C 1000mg, badan kita akan serap 200mg sahaja dan selebihnya akan larut air dan akan dibuang melalui air kencing.

     Jadi nasihat  Iqa tidak perlu makan Vitamin C yang tinggi dosage seperti 1000mg ke atau 2000mg dalam satu-satu masa kerana ia memberi kesan jangka masa panjang seperti boleh merosakkan buah pinggang, batu karang dan lain-lain.

     Bagus kan Vitamin C Shaklee ni? Iqa rasa tak ada lagi Vitamin C yang macam ni, yang mana pembebasan nya secara berperingkat bila di makan. Sebab tu Vitamin C Shaklee ni di patenkan, ada symbol ™ pada nama Sustained Release Vita-C. Jadi memang tak ada syarikat yang boleh tiru. Jom la sama-sama Iqa ‘terpaksa’ cantik amalkan Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit.

vitamin c shaklee mencantikkan kulit

Selain itu kebaikan Shaklee Vitamin C yang lain adalah :

1. Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit dengan : mencerahkan kulit, melambatkan penuaan serta menyekat pembentukan pigmen.Pigmen ini penyebab punca utama kepada jeragat. Untuk pengetahun anda, kulit kita mempunyai 2 pigmen iaitu pheomelanin ( pigmen lebih cerah) dan eumelanin (pigmen gelap). Untuk menjadi lebih putih atau cerah, ia bergantung kepada cofactor gluthathione, L-cysteine dan enzim TYRP1.

Jadi macam mana nak dapatkan Gluthathione co factor tu? Haa, kena makan Shaklee Vitamin C la. Sebab Vitamin C juga berfungsi untuk meningkatkan dua antioksidan yang penting di dalam badan iaitu Glutathione dan Vitamin E ( antioksidan larut lemak dan penting utk awet muda dan menghilangkan parut pada kulit).

Kajian saintifik juga telah membuktikan bahawa Vitamin C dapat meningkatkan tahap Gluthathione di dalam darah dan secara tidak langsung dapat mencerahkan kulit anda.

2. Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit dengan merangsang pembentukan kolagen : Kolagen ini adalah sebatian asas gusi, tisu, otot, rangka dan tulang rawan. Jadi ia dapat mengurangkan kedutan kulit serta menghalang otot menjadi lembik.

Haa, sebab tu kalau kita semakin berusia, kulit semakin kedut dan kendur sebab kolagen semakin berkurangan. Jadi kita kena ambil sesuatu untuk menambahkan kolagen di dalam badan untuk memastikan kita mendapat kulit yabg sihat dan cantik. Cuba bandingkan kulit kita dan kulit bayi, perasankan kulit bayi halus dan gebu. Sebab kolagen kulit bayi masih banyak.

3. Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit dengan mempercepatkan proses penyembuhan luka : Bila badan dapat kita mendapat Vitamin C yang cukup, ia akan dapat memperbaiki sel-sel kulit yang luka dengan cepat.

Sebab tu , kalau ada luka sebab terjatuh ke, atau paling mudah luka jerawat ke, ia akan cepat kering dan kecut kalau badan anda mempunyai Vitamin C yang secukupnya. Kalau kurang Vitamin C,  alamatnya luka anda akan lambat kering dan kecut dan paling teruk kesannya akan meninggalkan parut.

Sebagai peringatan , pengambilan Vitamin C perlu mengikut dosage yang sesuai tau. Kalau anda perasan, kita ni sebagai manusia rata-rata sukakan ‘instant gratification’ iaitu kesan atau result yang super-duper mega cepat. Contoh, bila tahu Vitamin C ni boleh mencerahkan kulit, pudarkan parut jerawat dan sebagainya kalau boleh mesti nak result dalam 0.000000001 saat kan.

     Begitulah kita sebahagiannya taksub dengan kecantikan. Sebab itu ada syarikat yang tidak bertangungjawab berlumba-lumba mengambil kesempatan menghasilkan Vitamin C yang tinggi dosage. Ini disebabkan oleh mentality sebahagian manusia yang kurang berfikir dengan bijak dan mahukan ‘instant gratification’.

     Kesimpulannya, Vitamin C ini sangat penting untuk melengkapkan nutrisi dalam badan kita. Kekurangan Vitamin C ini boleh membawa kepada pelbagai penyakit seperti Scurvy, sistem imunisasi lemah, kulit kering dan sebagainya. Kalau anda nak tahu, badan manusia tidak boleh menghasilkan Vitamin C dengan sendirinya.

     Jadi kita perlu dapatkkan Vitamin C dari makanan seharian kita seperti buah-buahan atau dengan pengambilan supplemen. Apa lagi, jomlaah makan Vitamin C Shaklee. Jangan risau Vitamin C Shaklee , telah menjalani ujian klinikal, ujian R &D serta telah diluluskan KKM.

     Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau Vitamin C Shaklee mencantikkan kulit, anda boleh hubungi Iqa, 019-730 7057. Ada special offer menanti anda. Terima kasih kerana singgah di blog Iqa, notanutrisi.com dan di harap perkongsian di atas memberi manfaat kepada anda.

”Jom amalkan Vitamin C Shaklee Mencantikkan Kulit ”

Penulis,
IQA
019-730 7057
Rakan Nutrisi Anda

Related Posts
No related posts for this content
set spa

Dapatkan Set Kecantikan Dan Spa Di Sini

Jangan Lepaskan peluang keemasan untuk mempelajari ilmu bagaiman Cikpuan Ainul dapat memiliki wajah yang cantik mulus tanpa terdedah kepada bahan-bahan merbahaya!

Nurul Syafiqah
 

Passion in Natural Beauty & Nutrition. Love sharing. The more you give, the more you get

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments